2013. 01. 17.

A mosódió kerti felhasználása

Levéltetvek, élősködők ellen természetesen!


A levéltetvek a világon mindenhol előfordulnak, leggyakrabban azonban a mérsékelt és trópusi éghajlaton.




Nagyon szeretem a növényeket, a kertben és a lakásban is megszámolhatatlan mennyiségben találni belőlük, főleg mióta kertes házban élünk. Hiába próbáltam kellő odafigyeléssel gondozni őket, olykor nálam is fel-felbukkantak a levéltetvek, főleg a korallbokor és mikulás virág esett áldozatul, de volt már a nagy kedvencemen, a leanderen is.

Sokféle módszer létezik már ellenük, kezdve a csodatevő felszívódó vegyszerektől a tápoldatozáson át az érintőlegesen ható készítményekig.  Ezeknél  nálam mindig is ott volt/van a félelem a vegyszermaradványok miatt, kutya, gyerek nehogy hozzáérjen, megfogja, megnyalva...
 
A kedvenceim megmentéséért kezdtem el utánajárni a természetes megoldásoknak és akkor olvastam a szappanos módszerről. Gondoltam kipróbálom, ebből is a teljesen természetes fajtát és mosódióból készítettem el a szappanos átmosólét.

RECEPT
  •  1 liter forralt víz 
  • 3-4 db dió                
ennyi, de tényleg :)
 
Egy spricni segítségével könnyen rápermeteztem a növényekre. Nincs kellemetlen szaga sem így a lakásban is bátran alkalmaztam.


Az élősködök száma egy héten belül közelített a nullához.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése